presse_3

 

Pressestrategi

Gennem de seneste år har jeg har haft ansvaret for den pressestrategi, der skulle sikre ARoS Aarhus Kunstmuseum eksponering i danske og udenlandske medier.
Det er lykkes: ARoS er det mest medie-eksponerede danske museum i de seneste ti år. Og næsten al eksponeringen har været positiv omtale.

Bækgaard & Co udarbejder også gerne en pressestrategi for din virksomhed/organisation/institution. Til brug i gode tider med masser af positiv omtale. Og til brug i eventuelle krisetider, hvor en mulig negativ omtale skal forhindres eller minimeres.

Processen vil typisk indebære følgende elementer:

Analyse

01
Vi afdækker og styrker virksomhedens potentiale for medieeksponering
02
Vi kortlægger de mest effektfulde medier i forhold til virksomhedens eksponering

Eksekvering

03
Vi udarbejder en liste over personlige kontakter hos de medier, der er de mest relevante for virksomheden
04
Vi skaber kontakt til relevante medier og medie-personer
05
Vi arrangerer møder med relevante medier og medie-personer

Årshjul

06
Vi udarbejder et årshjul for virksomhedens medieeksponering

Krisekommunikation

01
Vi fastlægger en kommunikationsstrategi for håndtering af potentielle kriser – før de opstår

Du afgør naturligvis, hvilke af ovenstående model-elementer
du ønsker at gennemføre i din virksomhed.
Kontakt os